TÜYAP Anadolu Fuarları A.Ş. Genel Müdürü Cihat Alagöz: ADANA İNŞAAT FUARLARI BÖLGEYE BÜYÜK KATKI SAĞLIYOR

* Şirketiniz kuruluş sürecini kısaca anlatır mısınız; kaç yılında, nerede, nasıl, hangi pazar koşullarında ne amaçla kuruldu?

Tüyap Fuarcılık, 28 Haziran 1979 tarihinde, İstanbul’da kuruldu. Ana faaliyet konusu yurt içinde ve yurt dışında fuar düzenledi. Çağdaş fuar merkezi ihtiyacının uzun vadede karşılanmasını ise uluslararası standartlarda modern bir alt yapıya sahip “Tüyap İstanbul Fuar ve Kongre Merkezi”ni 1996 yılında hizmete açarak sağladı. 14 ayrı salondan oluşan Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi, Türkiye'de özel sektörün sahip olduğu tek ve en büyük fuar merkezidir. Tüyap Fuarcılık İstanbul'daki gelişim ve büyümesine paralel olarak, Anadolu'ya da birçok yatırım yaptı. Tüyap Fuarcılık, yurt içinde Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Eskişehir, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Konya, Sakarya, Samsun ve Trabzon,  yurt dışında da 7 ülkede Kahire, Moskova, Sofya, Tahran, Tiflis, Ürdün ve Üsküp  ofisleri ve 27 ülkedeki 89 temsilcilik ağıyla, dünyada ve ülkemizde fuarcılık sektörünün önde gelen kuruluşlarından birisi haline geldi. TÜYAP Fuarcılık Adana’daki faaliyetlerini ise 2006 yılında aktif hale geldi.
 
Alagöz: 11 yıldır Çukurova Bölgesinde yaklaşık 144 fuar düzenleyen TÜYAP Adana olarak 32 ülkeden 5 milyon ziyaretçi ağırladık.
 
** Kuruluşunuzdan bu yana üretim, satış ve ihracat alanında nasıl bir büyüme süreci geçirdiniz? Hangi pazarlarda daha etkin ve güçlü hale geldiniz?

TÜYAP Adana olarak üretici, tedarikçi ve tüketiciyi tek bir çatı altında toplayarak yeni işbirlikleri kurulmasına vesile olmaya çalışıyoruz. Yurt içindeki etkin çalışmalarına ek olarak yurt dışında, Rusya, Bulgaristan, İran, Gürcistan, Suriye, KKTC, Lübnan, Kuveyt, Azerbaycan, Türkistan, Irak, Çin, Hindistan, İspanya, Almanya, İtalya, İsviçre gibi pek çok ülkeden de fuarlarına ziyaretçi getiriyoruz.
 
Fuarlar Kenti olarak anılmaya başlayan Adana’nın üretim, ihracat ve istihdamına büyük katkı sağlıyoruz.
 
** Geçtiğimiz yıl büyük bir ivme kazanan İnşaat Fuarlarınız ile ilgili bu yıl nasıl adımlar atıyorsunuz? Fuar ne aşamada?
Öncelikli hedefimiz; Adana’yı her anlamda bir marka kent haline getirmektir.  Tarımı, mobilyası, inşaatı, gıdası ile Adana’nın Türkiye’de olduğu kadar Dünya’da da adından söz edilir hale gelmesini amaçlıyoruz. Düzenlediğimiz fuarları da bu doğrultuda belirleyerek bölgede potansiyeli yüksek sektörlerde gelişim ve hareketlilik sağlıyoruz. Bu yılda hızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Fuarımızın satışları oldukça iyi gidiyor. İnşaat sektörünün temsilcilerinin bir araya geldiği fuarımızda yurt içi ve yurt dışından alım heyetleri ile katılımcılarımızı bir araya getiriyoruz. Geçen yıl Mısır, Makedonya, Kıbrıs, Bulgaristan, Rusya, Gürcistan ve İran’dan yurt dışı alım heyetleri ağırlamıştık. Bu yıl bu ülkelere ek olarak yurt dışı çalışmalarımıza ağırlık veriyoruz. Bu yıl da geçen yıl gibi bizleri oldukça başarılı bir fuar bekliyor.
 
İnşaat fuarımız geçtiğimiz yıl kendi rekorunu kırdı ve bölgenin inşaat sektörüne önemli katkılarda bulundu.
 
 ** İnşaat Fuarlarını önümüzdeki 5 yıl ya da daha uzun vadede nerede görüyorsunuz? Hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Önümüzdeki 5 yılda düzenlediğimiz fuarlarımıza yenilerini ekleyerek ilerlemeyi planlıyoruz. Fuarlarımızın Uluslararası nitelik kazanması için çalışmalar yapıyoruz. Tarım Fuarımız geçen yıl itibari ile Uluslararası statü kazandı. Tarımdan başladık diğerleri ile devam etmeyi planlıyoruz. İnşaat Fuarlarımızı da Uluslararası nitelik kazandırmak için çalışıyoruz. Bölgenin önemli inşaat fuarından birini yapıyoruz. 10 bin 800 metrekarelik alanı tamamen dolduruyoruz. İnşaat Fuarımızı bu yıl 40 bin 267 kişi ziyaret etti. Bu yıl ki hedefimizi 50 bin ziyaretçi ve 200 katılımcı firma olarak belirledik. Şu ana kadar da satılabilir alanın yüzde 80’i doldu. Bu da bize gösteriyor ki katılımcı memnun, 2018 yılında tekrar katılıyor. Yeni katılımcılarımızın da sayısı her geçen gün artıyor.
 
Alagöz: 11 yıldır Çukurova Bölgesinde yaklaşık 144 fuar düzenleyen TÜYAP Adana olarak 32 ülkeden 5 milyon ziyaretçi ağırladık.
ÖNCEKİ SAYFAYA GERİ DÖN