İhracatta ‘Junioshow’ Farkı, Junioshow İle 2018’e Moralli Başlangıç, Junioshow’u 4 Günde 24.628 İş Profesyoneli Ziyaret Etti

Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu sektörünün Türkiye’deki 1 numaralı fuarı olan Junioshow Fuarı’nı 4 gün boyunca 25 bine yakın iş profesyoneli ziyaret etti.  63 ülkeden 1100’e yakın yabancı iş insanının Bursalı firmalarla buluştuğu fuar, sektörün 2018 yılına moralle başlamasına katkı sağladı.
 
Uluslararası Bebe, Çocuk, Hazır Giyim & Çocuk İhtiyaçları Fuarı (Junioshow) sona erdi. BTSO ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. organizasyonda, Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde gerçekleştirilen fuar, sektörün dış ticaretine ve rekabetçiliğine büyük güç kattı.  BTSO’nun sektöre yönelik 2 ayrı Ur-Ge projesinin çalışmaları sonucu her geçen yıl dinamizm kazanan fuarda stant açan 200’e yakın firma 4 gün boyunca önemli iş birliklere imza attı. Başta Rusya ve İran olmak üzere 63 ülkeden 1081 iş profesyonelinin katıldığı fuar, Bursa’nın tanıtımına da katkı sağladı.
 
SEKTÖR JUNİOSHOW İLE KABUĞUNU KIRDI
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Junioshow Fuarı’nın sektör temsilcilerinin dünyaya açılmasını ve kabuğunu kırmasını sağladığını söyledi. Fuar sayesinde Bursalı firmaların tasarım odaklı ürünlerini dünyaya pazarladığını ve ihracat tecrübesi kazandığını kaydeden İsmail Kuş, fuarın kısa sürede ‘uluslararası’ bir kimlik kazanarak, dünyanın kabul ettiği bir organizasyon haline geldiğini de vurguladı.
 
“ÇALIŞMALARIMIZIN MEYVELERİNİ TOPLUYORUZ”
Sektör temsilcilerinden gelen talep doğrultusunda yılda iki defa fuar düzenleme kararı aldıklarını hatırlatan İsmail kuş, sektördeki birlik ve beraberliğin başarıları da devamında getirdiğini vurguladı. İsmail Kuş, şöyle konuştu: “Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü Bursa ekonomisinin yükselen bir değeri. Her geçen yıl ihracatını artıran sektörümüz, 2 ayrı Ur-Ge projesi ile en aktif sektörlerimizden birisi konumunda. BTSO olarak sektörümüzün dünyaya açılması için ABD, Afrika, Asya ve Avrupa pazarlarında önemli temaslarda bulunduk. Her gittiğimiz yerde Junioshow’u ve sektörümüzü en iyi şekilde tanıttık. Şimdi de çalışmalarımızın meyvesini topluyoruz. Fuarımızla sektörümüzün yeni başarı hikayelerine imza atacağına inanıyorum.”
 
63 ÜLKEDEN 24 BİN 628 İŞ İNSANI BURSA PAZARINA ODAKLANDI
2018’in ilk Junioshow Fuarı’nı değerlendiren TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Junioshow Fuarı’nın 63 ülkeden gelen 24 bin 628 iş profesyoneli tarafından ziyaret edildiğini söyledi. Milyon dolarlık sipariş ile hem bölge hem de ülke ekonomisine katma değer sağlayan fuarda 200’e yakın yerli üreticinin “İlkbahar – yaz” konseptinin en son trendlerini sergilediğini kaydeden Ersözlü, “BTSO Ticari Safari Projesi ve T.C. Ekonomi Bakanlığı UR-GE projeleri kapsamında gerçekleşen organizasyonlar ve TÜYAP yurtdışı ofislerinin çalışmaları ile 63 ülkeden iş insanı fuarı ziyaret etti. Fuara A.B.D, Almanya, Çin, Danimarka, Endonezya, Fas, Filistin, Fransa, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, İngiltere, İran, İsrail, Kanada, Rusya, Venezuela gibi ülkelerden iş insanları da geldi. Yurt içinden ise İstanbul, Gaziantep, İzmir, Ankara ve Denizli başta olmak üzere 52 şehirden gelen sektör temsilcilerinin ziyaret ettiği Junioshow Fuarı’nda kurulan iş bağlantıları sektörün üretimine, rekabetine ve ihracatına büyük katkı sağladı” diye konuştu.
 
YILIN İKİNCİ BULUŞMASI 4 – 7 TEMMUZ 2018’DE
Ersözlü, yılın ikinci Junioshow Fuarı’nın 4 – 7 Temmuz 2018 tarihleri arasında “Sonbahar – Kış” konsepti ile ziyaretçileriyle buluşacağını belirterek, “Junioshow Fuarı için şimdiden hazırlıklara başladık. Yine dekor stantların yer alacağı fuar, yeni pazarlara açılmak ve mevcut pazar paylarını arttırmak isteyen firmaların katılımı ile gerçekleşecek” açıklamalarında bulundu. 
 
“JUNİOSHOW’UN GELECEĞİ PARLAK”
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, Junioshow Fuarı’nı başarılı bir şekilde bitirdiklerini belirterek, katılımcı firmaların organizasyondan memnun ayrıldığını söyledi. Sektör temsilcilerine verdikleri destekten dolayı teşekkür eden Yıldız. “Junioshow Fuarı’nı daha da büyütme noktasında çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Nitelikli yabancı alıcılar, fuara getirildi. Sektörümüzün bu çalışmalar sayesinde geleceğinin parlak olduğunu düşünüyorum. BTSO’nun vizyonuyla TÜYAP ile birlikte fuarımızı daha iyi noktalara taşıyacağız” dedi.
 
“BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR”
Fuar katılımcısı Mustafa Gürses, fuarın her yıl istikrarlı bir şekilde büyüdüğünü ifade ederek, “BTSO, Ekonomi Bakanlığı ve TÜYAP’ın destekleriyle gelen alım heyetlerinin kalitesi çok iyi. ‘Birlikten kuvvet doğar’ bilinciyle hareket eden sektörümüzün bu başarılara daha da devam edecektir” ifadelerini kullandı.
 
“2018’E MORALLİ BAŞLADIK”
Fuar katılımcısı Mesut Okyay, Bursa’da bebe ve çocuk konfeksiyonunun büyüyen bir sektör olduğunu söyledi. BTSO’nun projeleriyle sektörün dünyaya açıldığını ve başarılara imza attığını kaydeden Okyay, “Junioshow Fuarı ile 2018’e moralli başladık. Sektörümüz her geçen yıl çıtasını yükseltiyor. İhracatımızın bu organizasyonlarla daha da büyüyeceğine inanıyorum” dedi.
Sektör temsilcisi Adem Çolak ise, fuarın müşteri kalitesinin her yıl katlandığını belirterek, fuara katkılarından dolayı BTSO, TÜYAP ve BEKSİAD ile sektör temsilcilerine teşekkür etti. ÖNCEKİ SAYFAYA GERİ DÖN