Tüyap oyuncak sektörünün Avrasya’daki en büyük buluşmasında dünya devlerini ağırlayacak
19.11.2021Tüyap, oyuncak sektörünün 2022’deki en önemli randevusu olan 4. Uluslararası Oyuncak, Oyun ve Bebek Fuarı ile sektörün üretim gücüne ve ihracatına yükselen bir değer kazandıracak.Tüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. tarafından OYDER (Oyuncakçılar Derneği) iş birliği ile 17-20 Mart 2022 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan fuar, 2022 yılında da oyuncak sektörünün Avrasya’daki en büyük buluşması olarak Türk firmalarının uluslararası ticaret yolculuğunu şekillendirecek. Tüyap, geliştirdiği Business Connect Programı aracılığıyla fuara fiziksel olarak katılamayanların seyahat engelini ortadan kaldıracak. Program kapsamında katılımcılara fuardan önce, fuar sırasında ve sonrasında olacak şekilde yeni nesil fuarcılık deneyimi yaşatacak. Dijital ortamda sunduğu online çözümler ile ziyaretçiler ve katılımcılar arasında etkili bir ticaret koridoru oluşturarak verimli ve sürdürülebilir bir iş birliği ortamı yaratacak.
3 yıldır Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen İstanbul Oyuncak Fuarı, sektörün üretim gücünün ve ihracatının üst seviyelere taşımasında önemli bir rol üstleniyor. Oyuncak sektörünün devleri için buluşma adresi konumuyla dünyanın pek çok noktasındaki üreticileri ağırlıyor. Oyuncak sektörünün bu yıl Avrasya’daki ilk yüz yüze uluslararası fuarı olarak düzenlenen 3. Uluslararası Oyuncak, Oyun ve Bebek Fuarı’na 5 ülkeden 131 marka ile 92 firma ve firma temsilciliği katıldı. Fuar, 51 ülkeden 293’ü yurt dışı olmak üzere toplam 3323 kişiyi ağırladı. Brezilya, Danimarka, Güney Afrika Cumhuriyeti, Kamerun, Macaristan, Mali, Malta, Ruanda, Somali, Sudan ve Yemen’den profesyonellerin ilk kez ziyaret ettiği fuarda İran, Azerbaycan, Makedonya, Sırbistan, Rusya, Gürcistan ve Lübnan en yoğun ilgiyi gösteren ülkeler arasında yer aldı. Türkiye genelinde ise İstanbul’dan sonra en fazla ziyaretçiyi Ankara, Bursa, İzmir, Konya, Antalya, Tekirdağ’dan alan fuar, Bartın, Karaman, Kastamonu, Mardin ve Osmaniye’den ilk ziyaretçilerini ağırladı.
Firmaların ticaret yolculuğuna yön verecek
Oyuncak sektörünün 2022’deki en önemli randevusu olarak gösterilen 4. Uluslararası Oyuncak, Oyun ve Bebek Fuarı, oldukça geniş bir coğrafyadan büyük bir alım potansiyeline sahip yabancı ziyaretçileri ile Türk firmalarının ticaret yolculuğuna yön verecek. Firmalar, Afganistan, Almanya, Azerbaycan, Bosna Hersek, Bulgaristan, Çekya, Dubai, Fas, Gana, Gürcistan, İngiltere, Irak, Katar, Kıbrıs, KKTC, Kosova, Lübnan, Kuzey Makedonya, Mısır, Özbekistan, Pakistan, Romanya, Rusya, Sırbistan, Suudi Arabistan, Tunus, Ukrayna, Umman, Ürdün gibi ülkelerin yapacağı ziyaretlerle önemli ticari bağlantılar kurabilecekler. Fuara önceki yıllara kıyasla yurt dışından olduğu kadar yurt içinden de daha geniş bir katılım bekleniyor.
Üretim gücünü ve ihracatını yukarılara taşıyor
Fuarcılık sektörünün dünyayı etkileyen pandemi döneminde yaşanan zorluklar nedeniyle daralan dünya ticaretinden en çok etkilenen sektörlerden biri olarak uzun bir süre faaliyetlerine ara vermek zorunda kaldığını kaydeden Tüyap İstanbul Fuarları Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Ulusoy, konuya ilişkin yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2020 yılının ikinci yarısında yeniden düzenlenmeye başlayan fuarlar, aşılanmanın da artmasıyla 2021’in ikinci yarısında hızla normal seyrine dönüyor. Bu dönemde Tüyap Fuarcılık Grubu olarak “Ticaret için önce sağlık” mottosuyla yola çıktık ve zorunlu kapanma dönemini fırsata çevirerek dijital dönüşüme yaptığımız yatırımları genişlettik. Dijital evrenimiz olan MyTüyap’ın katılımcı ve ziyaretçilerimize sunduğu imkânlarla fuar dönemiyle sınırlı kalan ticaretin yıl boyu kesintisiz sürmesine olanak sağladık. Bunun yanı sıra MyTüyap’ın en yeni üyesi olan “Business Connect” sayesinde katılımcılarımız en yeni ürünlerini seyahat engeline takılmadan dünyanın her yerinden potansiyel alıcılara tanıtma ve sektör profesyonelleriyle online görüşme yapma fırsatını yakalıyorlar. Ziyaretçilerimiz de aynı platform üzerinden ilgilendikleri alanlardaki ürün ve hizmeti sunan katılımcıları görebiliyor ve onlarla iletişime geçme imkânı buluyor.”
Dünyanın dört bir yanında çalışmalar devam ediyor
4. Uluslararası Oyuncak, Oyun ve Bebek Fuarı’nın tanıtım çalışmalarıyla ilgili bilgi veren Ulusoy, “Tüyap Fuarcılık Grubu olarak Moskova, Tahran, Tiflis ve Üsküp’te yer alan yurt dışı ofislerimiz aracılığıyla dünyanın dört bir yanından alım heyetlerini fuarda ağırlamak için yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Bu yönde Ticaret Bakanlığı koordinatörlüğünde İhracatçı Birlikleri organizasyonu ile Alım Heyeti Programı için çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Oyuncak sektörünün beklentisine cevap verecek
3. Uluslararası Oyuncak, Oyun ve Bebek Fuarı’nın, yurt içi ve yurt dışından elde ettiği yüksek katılım oranıyla başarısını taçlandırdığını ifade eden OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Esin Yürür, fuarın bu yıl pandemiye rağmen %44 oranında yeni katılımcıya, %48 oranında yeni ziyaretçiye ulaştığının altını çizdi. Yürür, 2022 hazırlıkları hakkında şu bilgileri verdi: “17-20 Mart 2022 tarihlerinde düzenlenecek olan 4. İstanbul Oyuncak Fuarı, 2022 yılında da kapsam ve ziyaretçi ağını genişleterek oyuncak sektörünün gelişimine yön vermeyi ve sektörün en önemli buluşma noktası olmayı hedefliyor. En yüksek katılım ve kapsamı yakalayarak gelişmekte olan oyuncak sektörünün beklentilerine cevap verebilecek nitelikte bir fuar organize edebilmek için Tüyap ve OYDER iş birliğiyle hazırlıklara şimdiden başladık.”
Ticaret 365 gün sürecek
Tüyap’ın networking uygulaması MyTüyap’ın video toplantı altyapısına sahip akıllı B2B eşleştirme sistemi ile İstanbul Oyuncak Fuarı’na katılan firmalar, tüm dünyadan alıcılarla anında buluşturulacak. Böylece firmalar seyahat engellerine takılmadan yıl boyu ticaretlerini kesintisiz sürdürebilecek. Yine Tüyap’ın fuarlardaki iş bağlantılarını dijital ortama taşıyan web siteleri sayesinde katılımcılar 365 gün boyunca dünyanın her yerinden milyonlarca alıcıyla doğrudan buluşabilecek. Ziyaretçiler de aynı uygulama üzerinden ilgilendikleri alanlardaki ürün ve hizmeti sunan katılımcılarla anında iletişime geçebilecek.
Katılımcı ve ziyaretçiler fuar sonrasında da online ortamda buluşacak
Tüyap geliştirdiği Business Connect Programı aracılığıyla oyuncak sektörünü fuar öncesi ve sonrasında da bir araya getirecek. Program kapsamında fuardan önce, fuar sırasında ve sonrasında olacak şekilde sunduğu online çözümler ile katılımcıları ve ziyaretçileri dijital kanallarda buluşturacak. Katılımcılar, Business Connect Programı üzerinden fuar alanında bulunamasalar bile ziyaretçilerle görüşme yapabilecek.
Temassız fuar deneyimi yaşatacak
“Ticaret için önce sağlık” mottosuyla çalışmalarını sürdüren Tüyap, İstanbul Oyuncak Fuarı’nda da katılımcı ve ziyaretçilerin sağlığını korumak için aldığı tedbirleri sürdürecek. TSE COVID-19 Güvenli Hizmet Belgesi almaya hak kazanan ilk fuarcılık şirketi olmanın sorumluluğuyla fuarlarını organize eden Tüyap, MyTüyap üzerinden alınan davetiye, yaka kartı ve uygulama üzerinden kartvizit değişimi gibi inovatif hizmetlerle temassız fuar deneyimini İstanbul Oyuncak Fuarı’nda da katılımcı ve ziyaretçilerine yaşatacak. ÖNCEKİ SAYFAYA GERİ DÖN