Pazarlamanın Gelecekteki 10 Trendi
COVID-19'un etkileri ve gelişen teknoloji her şeyi olduğu gibi pazarlamayı da değiştirecek. Hayatımıza giren ve gelecekte önemini arttıracak pazarlama trendlerini sizler için sıraladık. İşte müşteri bağlılığı çağında başarıyı yakalamak için işimize adapte etmemiz gerekecek yeni uygulamalar.
Kuşak Değişimini Göz Ardı Etmeyin
Kuşak değişimi müşterilerimize seslenme yöntemlerini de yeniden gözden geçirmeyi gerektiriyor. Engagement(Etkileşim), Experience(Deneyim), Exclusivity(Kişiye Özellik) ve Emotion(Duygusallık) pazarlama iletişiminin yeni karmaları olacak.
Verileri Kullanarak Müşteri Davranışlarını Tahmin Edin
Veriye dayalı pazarlamanın geleceği ise potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını anlamaya yönelik, akıllı tahminler yürütebilen sistemler olacak.
Televizyon Geri Dönüyor!
Covid-19 pandemisi televizyonun tekrardan reklam sahasına dönmesi anlamına gelebilir. Bir nesil ilk defa televizyon ile bu kadar uzun zaman geçirdi. Bundan sonra milenyum kuşağıda da televiyon alışkanlığı ile hayatına devam edebilir.
Deneme - Yanılma Yöntemleri ile Hızlı Aksiyon Alın
Deneme - Yanılma modeli pazarlamada öne çıkan akımlardan biridir. Uzun süren hazırlıklar sonunda hayata geçirilen kampanyaların yerini, veriyi anlık takip ederek hızlı düzenlemeler yapmaya dayalı pazarlama uygulamaları alıyor.
Pazarlamayı Tüm Birimlerinizin Odağı Yapın
Günümüzde pazarlama sadece bir deportmanı değil tüm firmayı ilgilendiren bir konu. Ürün geliştirmeden, satış sonrası hizmetlere pazalama çok sayıda alana dokunuyor. Pazarlamayı odağına taşıyarak bir şirket gelecekte daha başarılı olacaktır.
Müşterilerinizi Ürünlerinizin Pazarlamacısı Yapın
Tüketicilerin ürün ve hizmetler hakkında kendi içeriklerini ürettiği günümüzde tüketici pazarlamasının önemi de giderek artıyor. Oyunlaştırma ve ödül verme yöntemleri ile müşterinizi markanız ve ürünleriniz adına konuşmasını sağlamak çok önemli.
Web Sitesi İçeriklerinizi Sesli Aramaya Uygun Hale Getirin
Yeni nesil oldukça kolaycı ve teknolojiyi de bu doğrultuda kullanıyor. Önümüzde ki dönem de internet aramalarının yüzde 80'i sesli aramaya dönmesi bekleniyor. Bu da tüm dijital pazarlama stratejilerinin yeniden yapılandırılması ve web sitelerindeki içeriklerin yeniden ele alınması anlamına geliyor.
Pazarlama İletişiminizi Çok Kanallı Tasarlayın
Çok kanallı pazarlama (Omnichannel) artık bir gereklilik. Online ve offline kanalları entegre eden pazarlama iletişimin yanı sıra entegre iş sistemleri de gelecekte var olabilmek için kaçınılmaz olacak.
Nesnelerin İnterneti Hayatımızı Değiştirmeyi Sürdürecek
Nesnelerin interneti teknolojisi (IOT) gelecekte pazarlamanın öne çıkan konularından olacak. Akıllı cihaz ve nesne sayısı çoğalacak, kendi arasında konuşan sistemler yaygınlaşacak.
Hedef Kitlenizin Duyularını Harekete Geçirin
Nöropazarlama ve duyu pazarlaması gelecekte hayatımızda daha çok yer alacak iki kavram. Müşterilerin nörolojik faaliyetlerini harekete geçirerek ürün ve reklamlarınıza istediğiniz tepkileri vermesini sağlayacak görsel tasarımlar ve duyularına hitap ederek markanızı hatırlatacak görsel ve işitsel mesajlar giderek önem kazanacak.